1. 2. 3. -Aludni akarok!

Kategória: Egészséges Alvás | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Felkészülés az alvásra

1. 2. 3. -Aludni akarok!
Mindenkinek, így Önnek is szüksége van rá, hogy alaposan és megfelelően kialudja magát, de ez sajnos nem mindig sikerül. Bármilyen hihetetlen, az emberek 50 százaléka küzd időszakos, vagy állandósult alvási zavarokkal.
Ha alvászavarral küzd, fontos, hogy életmódjába bevezessen olyan, lefekvés előtti menetrendet is, amellyel jelzi szervezetének, hogy itt az ideje aludni. Egyénre szabott tanácsot nehéz lenne adni, de több-kevesebb próbálkozással megtalálhatja az Önnek leginkább megfelelő módszert, melynek segítségével biztosíthatja a tökéletes alvást, feltöltődést.

Álmatlanság

Ha álmatlanságban szenved, akkor sajnos pontosan tudja, hogy minél inkább el akar aludni, annál kevésbé sikerül. Sokszor a legjobb felülni, valami meleget kortyolni, és egy álmosító könyvet olvasgatni. Ha az alvászavarai tartósak, tegye fel magának a kérdést, hogyan tudná csillapítani szorongásait és javítani az életvitelén, továbbá vegye fontolóra, hogy nem volna-e jó szakemberhez fordulni. Tartózkodjon az altatók szedésétől, mert ezekre könnyen rászokhat, és csak tetézi a problémát. Próbálkozzon inkább természetes szerekkel, gyógynövényekkel, pl. a macskagyökérrel, tea vagy oldat formájában. Szintén érdemes kamillából, citromfűből, vagy hársfavirágból készült főzetet innia. Remekül elálmosít pl. egy meleg aromaterápiás fürdő is néhány csepp levendulaolajjal. Ha erre nincs mód, mossa meg arcát és lábát meleg vízzel, vagy szerezzen be egyet a nagyanyáink korából ismert vizes palackból. Utána töltsön néhány percet azzal, hogy próbálja ellazítani magát egy kicsit. Mindezek segítenek könnyebben elaludni.

Egyéb módszerek

Ne fogyasszon koffeint este hét után, de legjobb, ha teljesen lemond róla. Valódi tea helyett fogyasszon gyógynövényteát.
Ügyeljen rá, hogy étrendje legyen kiegyensúlyozott, és este 8 óra után már egyáltalán ne egyen. Tartózkodjon a sok fehérjét tartalmazó ételektől, így a sajttól, a borjú- és a marhahústól, mert nem tud majd jól aludni, ha gyomrának nehéz ételt kell megemésztenie.
Ami még segíthet, ha lefekvés előtt kalcium és magnézium étrendkiegészítőt vesz be.
Döntően fontos, hogy ágya kényelmes legyen. A matrac kemény legyen, de annyira azért rugalmas, hogy a gerinc megtarthassa S alakját, amikor hanyatt fekszik rajta. A nem megfelelő ágy hátfájást és álmatlan éjszakákat okozhat Önnek, amit nyilván szeretne elkerülni.

Ügyeljen rá, hogy ne legyen túl melege, de ne is fázzon, az ágyneműt ennek megfelelően válassza ki. Jó hatással lesz az elalvásra, ha néhány csepp kamilla vagy levendula illóolajat tesz egy papír zsebkendőre, azt pedig a párnájára.
Igyon egy pohár teáskanálnyi mézzel és csipetnyi fahéjjal ízesített meleg tejet. (Ne igyon viszont tejet, ha hurutos megbetegedésekre hajlamos vagy ekcémás.)
A lassú, egyenletes lélegzés is segít elálmosodni. Feküdjön a rekeszizmára tett kézzel, és figyelje mellkasának emelkedését és süllyedését.

A hálószoba
Fontos, hogy úgy rendezze be hálószobáját, hogy az megnyugtató és alvásra csábító legyen. Amennyire csak lehet, tartsa tisztán és ügyeljen a rendre. Amikor teheti, aludjon nyitott ablaknál, hogy cserélődjön a levegő, hacsak nem nagyon zajos és rossz levegőjű a környék. A levegő minőségén ionizálóval is segíthet! Téli időszakban természetesen egy alapos szellőztetés is elegendő.

Melatonin-kiválasztás

A melatonin természetes módon keletkezik a szervezetben. A tobozmirigy választja ki, főleg éjjel, és oly módon segíti az elalvást, hogy lelassítja a szívverést, és csökkenti az éberséget. Ha az utcai lámpa fénye bevilágít a hálószobába, annak hatására csökkenhet a melatonin szintje, ami nehezíti az elalvást. Érdemes beszereznie egy fényt át nem eresztő sötétítő függönyt vagy áthelyezni az ágyát olyan helyre, ahol ez kevésbé zavaró.
Ugyanakkor az sem jó, ha túl sok melatonin van az ember szervezetében, mert ez depresszió kialakulásához vezethet. Általában azonban a szervezet természetes melatonin-kiválasztásának egyensúlyát egészséges étrenddel és elegendő testmozgással könnyedén fenntarthatja. Sétáljon vagy kocogjon rendszeresen a reggeli napfényben, a sötét téli napokon pedig tartózkodjon erős fényű lámpa alatt.

Kényelmes fekhelyről matracokról sem szabad megfeledkezni.

Matrac, ágy, párna, gyapjúágynemű választási tanácsainkat megtalálja ide kattintva találja meg.

Jó éjszakát!

Szerző: Wellness Csodák Világa (www.wellnesscsodak.hu)

 

Vissza

Címkék : Egészséges alvás, Alvás világnapja 2017.

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

 


Belépő termék



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Friss Hírek

Nem megy az alvás?
2017 március 17 15:55:00