A jóga és az alvás meghitt összefonódása

Kategória: Egészséges Alvás | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

A jóga és az alvás meghitt összefonódása

 

Ugye milyen megnyugtató érzés, amikor egy hosszú nap végén összekucorodva hajtja álomra fejét a szerelmével?
A jóga és az alvás összekapcsolása a mindennapokban ehhez hasonló relaxációs állapotot eredményez. Rohanó világunkban lassan sajnos népbetegségnek számít a stressz, ami az éjszakáinkat is kedvezőtlenül befolyásolja: rémálmok, forgolódás, felszínes pihenés formájában ölt testet. A jóga állandó gyakorlásának jótékony hatása nemcsak mindennapi nehézségei leküzdésében nyújt segítő kezet, hanem segít rendszerezni lefekvés előtt a gondolatait és éjszakára is lecsendesíti háborgó lelkivilágát.

 

 

 

Namaste! Avagy üdvözlöm a jóga és az alvás varázslatos birodalmának kapujában.

Hogy egy kicsit közelebb hozzuk ezt a kissé spirituálisnak tűnő, Önnek talán egyelőre megfoghatatlan, de mostanában felkapott mozgásformát, összeszedtünk pár példát hitelességének alátámasztására. Először is kezdjünk egy látszólagos ellentmondással; a rendszeres jógagyakorlás csökkenti az alvással töltött időt. Persze ez alatt nem azt kell érteni, hogy annyi időt vesz igénybe, hogy az alvásra már nem is jut…
Biztosan hallott már olyan jógikról, akik csak napi 3-4 órát töltenek alvással. Sőt, menjünk tovább! Egy elmélet szerint, ha napi 5-6 óránál több szundításra vágyik, akkor nem a testnek van szüksége pihenésre, hanem a tudatalattiban felgyülemlő gondolatokat igyekszik a túlterhelt elme álmok formájában „megemészteni”. Ergo minél több felesleges agyalástól és stressztől szabadítja fel lelkét lefekvés előtt, annál ellazultabb állapotban kerül ágyba és nemcsak hogy hipp-hopp elszundít, hanem egyre kevesebb időbe is telik majd kipihenni magát.

 

A Harvard orvosi karának kutatása bebizonyította, hogy álmatlansággal küzdő embereknél napi 35-40 perc jógagyakorlat 8 hét után 30 százalékos javulást hozott az elalvás gyorsaságában. Egy Seattle-ben szervezett alváskonferencián pedig, a bemutatott tanulmány szerint a meditáció elsajátítása és gyakorlása képes enyhíteni vagy akár teljesen meg is szüntetni az álmatlanságban szenvedők alvási nehézségeit.
Tehát, ha alvásproblémái vannak, a rendszeresen végzett jóga és a meditáció segít lecsendesíteni zaklatott elméjét, ami hosszú távon alvásminőségének jelentős javulásához vezet.

 

A jóga és az alvás meghitt összefonódása
Na de, hatha, yin, Iyengar, ashtanga jóga… Melyiket ajánlott végeznie?

Az összes jótékony hatással van az életvezetésre, de ha kifejezetten a pihenés a cél, akkor a jóga nidrát (nidra=alvás) érdemes kipróbálnia. A „jógikus alvás” néven is ismert technika tulajdonképpen átmenet az alvás és az ébrenlét között. Annak a kellemes időszaknak a meghosszabbítása, amit a mindennapi életünk során is megtapasztalunk, de általában csak pár percet töltünk benne: az álom előszobája és az ébredés utáni első pillanatok. Olyan mély fizikai, lelki és szellemi pihenést tapasztalhat meg vele, ami több óra alvással felér. A relaxált állapotban a test és a lélek öngyógyító folyamatai megindulnak, a felgyülemlett fizikai és mentális feszültségeket kioldja. A stresszre, túlhajszoltságra, érzelmi okokra visszavezethető alvászavarok kiváló terápiás módszere lehet.
Szerencsére most már a legtöbb helyen lehetőség van a jóga valamelyik válfajának gyakorlására, és ha még csak barátkozik valamelyik irányzattal, először szerintem mindenképpen érdemes profi segítségét igénybe venni. Miután pár alkalmon már túl van, akkor esetleg könyvek vagy az internet támogatásával tovább fejlesztheti otthon, békés körülmények között a megszerzett alapokat.

Mire érdemes még odafigyelni, hogy az alvás tényleg pihentető legyen?

A jóga és az alvás meghitt összefonódása

Most gondolhatná, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze, de ha már mindent megtett azért, hogy kiegyensúlyozottan kerüljön az ágyba este, ne rontsa el azzal, hogy olyan fekhelyen hajtja álomra a fejét, ami még a legbékésebb állapotában is megterhelő a testének. Egy nem megfelelő matracon hiába alszik 7-8 órát, ne csodálkozzon, ha reggel kialvatlanul ébred. Nem csak az alvással töltött órák számát érdemes számon tartani – a jógából is tanulva –, sokkal fontosabb, hogy az tényleg pihentető is legyen. Ahogy jógázni is jógaoktatóhoz fordul, itt is érdemes olyan szaküzletet felkeresni, ahol tapasztalt tanácsadók segítenek az Ön számára legmegfelelőbb alvási körülmények kialakításában.

 

Vissza

Címkék : Egészséges alvás, Alvás világnapja 2017.

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Aludj jól, Magyarország!

Idézet a küldetésnyilatkozatunkból: Mi, a Matrackuckó Alvásszaküzlet- hálózat dolgozói tudjuk, hogy munkánkkal hozzájárulunk ahhoz, hogy Vásárlóink pihenése alvásélmény legyen. Vállaljuk, hogy az „Aludj jól, Magyarország!” program keretein belül a jó minőségű alvás érdekében a Vásárlóinknak és az érdeklődőknek átadjuk a megszerzett tudást és tapasztalatokat. A Matrackuckó Alvásszaküzlet- hálózat olyan szaküzlethálózat akar lenni, amely jó minőségű termékek segítségével minden ember számára elérhetővé teszi a pihentető alvás élményét.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

 


Belépő termék



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Friss Hírek