Hová tegyem a hasam?

Kategória: Egészséges Alvás | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Hová tegyem a hasam?

Rengeteg édesanya tudja, milyen nehéz egy jót aludni a szülést követő néhány hónapban. De számos kismama már a várandósság idején is alvásproblémákkal küzd.
A várandósság első trimeszterében nem egyszer meghosszabbodik az alvás ideje. Ez természetes, hiszen a női test igyekszik gondoskodni a növekvőben lévő magzatról, s ez sokkal fáradtabbá teheti az édesanyát. A szívverés felgyorsul, a test több vért termel, s a méhlepény is megkezdi működését. A várandósság későbbi szakaszában azonban azt tapasztalhatja, hogy nehézzé válik a normális, mély alvás.


Alvás várandósság idején: miért olyan nehéz normálisan aludni?

A várandósság idején leginkább testének fizikai átalakulása jelenthet problémát. A megszokott pózok helyett igyekezzen más testhelyzeteket keresni. Főleg akkor van nehéz helyzetben, ha korábban szeretett hason feküdni. Az egyre növekvő has szinte lehetetlenné teszi a kényelmes elhelyezkedést, hiszen közben még a babára is ügyelni kell. Emellett más tényezők is zavarhatják a nyugodt és pihentető alvását. Várandóssága idején a szívverés száma növekszik, ez már magát az elalvást is nehezítheti. A méhe növekedése a környező szervekre, izmokra is hatással lehet. Előfordulhat, hogy a megnövekedett méh nyomja a tüdő alatt található izmokat, így légzése felületesebbé válik. Szervezete azonban igényli a több oxigént, így előbb-utóbb gyorsabbá válik a lélegzetvétel. Megnövekedett pocakja, a felszedett kilók megterhelik az izmokat is. Tapasztalhat a várandósság későbbi szakaszában hát- és derékfájást, mely szintén megnehezíti az alvást. Az emésztőrendszere is lelassul, ezért ne fogyasszon egyszerre nagyobb adag ételt. Egyen két-három óránként egy keveset, így nem szenved majd a gyomorégéstől.
 

Rémálmok várandósság idején

Rengeteg várandós nő panaszkodik rémálmokra, mely leginkább a szüléshez, vagy a babához kapcsolódik. Ez nem fizikai, hanem lelki probléma. Meg kell értenie, hogy az álmok nem a jövőt jelzik, hanem saját félelmeit. Általában azoknál fordul elő rémálom, akik aggódnak gyermekük épsége miatt, vagy félnek a szüléstől. Erre mind van megoldás; az orvosi vizsgálatok megnyugtatóak hatnak majd Önre, hiszen a babája és a Ön egészségének védelmét szolgálják, a szüléstől való félelem pedig általában elmúlik, csak annyi a teendője, hogy részletesebben is tájékozódjon a témáról.


Teendők a jó alvás érdekében
•    Igyekezzen rájönni, mi táplálja félelmeit, így könnyen véget vethet rémálmainak.
•    Hanyagolja a koffeintartalmú italokat (kávé, tea, kóla).
•    Alvás előtt egy-két órával már ne fogyasszon nagyobb mennyiségű ételt vagy italt.
•    Próbáljon kialakítani egy napi rutint. Igyekezzen minden nap ugyanakkor lefeküdni és kelni.
•    Igyekezzen rendszeresen mozogni. Egy kevés úszás, vagy minden nap egy séta segíthet az elalvásban.
Ha semmi nem segít az elalvásban, akkor se rohanjon rögtön a patikába. Az álmatlan forgolódás helyett próbálkozhat könyvet olvasni, vagy más, nyugodt elfoglaltságot találni. Legvégső esetben fogyaszthat gyógynövény teákat, de ezt mindenképpen beszélje meg kezelőorvosával.

Forrás: Családinet

Szerző: Kókai Kata

Vissza

Címkék : Egészséges alvás

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Id.Hahn Gábor

Id. Hahn Gábor vagyok a Matrackuckó Alvásszaküzlet hálózat ügyvezetője. Tíz esztendeje(2007) foglalkozom matracok, ágyak kereskedelmével és gyártásával. 5 gyermekem „nevelése” és hálózatunk irányítása mellett az Érsekcsanádi Katolikus Karitász vezetőjeként, Egyházközségi képviselőként próbálok megfelelni a modern kor kihívásainak. Kövesse Ön is figyelemmel az Aludj jól Magyarország mozgalmát! Jó éjszakát!

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

 


Belépő termék



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Friss Hírek

Nem megy az alvás?
2017 március 17 15:55:00