Nem megy az alvás?

Kategória: Egészséges Alvás | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Nem megy az alvás?
Időskori alvásproblémák és megoldásuk

 

Az időskori alvászavaroknak nem az idős kor az oka. Ahogy idősödünk, szervezetünk kevéssé képes tartósan a mély alvás fázisában maradni – ez tény. Azonban az alvás igenis lehet pihentető, még a megváltozott alvásszerkezettel együtt is! Nézzük meg, hogyan.

Mitől alszanak az idősek rosszul?

Az ok sokféle lehet, alapvetően azonban 3 ok lehetséges:


1, Fizikai ok.

Hátfájás, magas vérnyomás, pajzsmirigyproblémák, műtétek, depresszió (ami fizikai tünetekben is megnyilvánul), a házastárs hosszan tartó siratása, gyászolása… ezer dolog van, ami megzavarja az alvásunkat és hozzájárul az időskori alvásproblémákhoz. A magas vérnyomás pl. megemeli a test hőmérsékletet is, márpedig az alvásban mind a pulzus/vérnyomás, mind a testhő lecsökken. Csökkenne, ha egy rendellenesség nem akadályozná.


2, Az életkörülmények megváltozása.

Azaz: nyugdíjasan rengeteg időnk van aludni, az élettér viszont beszűkül, keveset járunk ki, kevesebbet mozgunk, emiatt alvászavaraink lesznek. A legnagyobb hiba, amit egy ráérő, nyugdíjas rosszalvó elkövethet, az a sok fekvés. Van, hogy új „jön össze” 7 órányi alvás, hogy 10-14 órát az ágyban töltünk (pl. már 8-kor az ágyban olvasunk, 11-kor elalszunk – nagy nehezen – , egyig alvás, ébredés, 4-ig próbálunk visszaaludni, majd 4-8-ig újabb alvás).

 

3, Csodásan egészségesek vagyunk, mozgunk, aktívak maradtunk – de mégsem megy az alvás.

Felébredünk, este már gyomorgörccsel megyünk az ágyba, hogy „mi lesz, ha nem tudok megint elaludni”. Éjjel jár az agyunk rendületlenül. Ez tipikusan az értelmiségi nyugdíjasokra jellemző tünet.

 

Nem megy az alvás? 10 pofonegyszerű tipp álmatlanság ellen
http://alvasguru.hu/10-kincset-ero-tipp-amivel-legyozheted-az-almatlansagot/

 

 

4, Altató szedése

Bármilyen furán is hangzik, az altatók szedése csak kitolja az alvásproblémák megoldását, idős korban éppúgy, mint fiatalon – és évekre, évtizedekre konzerválja az álmatlanságot.

Mit tehetünk az időskori alvászavarok ellen?

A cikk folytatásához katt ide:

http://alvasguru.hu/idoskori-alvasproblemak/

Vissza

Címkék : Matrac választási tanácsok, Alvástréner tanácsai, A hátfájás ellen, Párna választási tanácsok

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Horváth Ágnes

Horváth Ágnes vagyok, alvástréner, mindfulness oktató. 2013 óta tartok alváshigiénés és mindfulness meditáció alapú vezetői tréningeket. Tudásomat Oxfordi Egyetemen szereztem. Az általam vezetett Alvástréningeken egy gyors és hatékony módszerrel hozzásegítem a résztvevőket a jó alváshoz, a közérzetük és életminőségük javulásához, növelve ezáltal munkahelyi teljesítményüket.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

 


Belépő termék



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Friss Hírek