Pihenés közben is károsíthatja szervezetét

Kategória: Egészséges Alvás | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Pihenés közben is károsíthatja szervezetét
Pihenés közben is károsíthatja szervezetét

Meg sem kell mozdulnia ahhoz, hogy ízületi, csípő-, vagy gerincproblémái alakuljanak ki pihenés közben, csupán egy nem megfelelő matrac, vagy párna szükséges hozzá. Nem kell azonban aggódni, néhány apróbb változtatással elkerülhetőek a mozgásszervi panaszok.

A kialvatlanság káros következményeiről már sokat lehetett hallani. A szakemberek gyakran emlegetik, hogy a tartós alváshiány a teljesítőképesség csökkenéséhez, cukorbetegséghez, túlsúlyhoz, szív- és keringési zavarhoz, memóriavesztéshez és csontritkuláshoz is vezethet. Nem mindegy azonban, hogy az alvással töltött órák száma azért kevés, mert valaki túlhajszolt életet él, vagy nem megfelelő környezetben pihen. Sokan még ma sem fordítanak megfelelő figyelmet az ágy, különösen a matrac minőségére, ahogyan párnát sem a szervezet igényeihez alkalmazkodva választanak. Dr. Moravcsik Bence Balázs, a Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő ortopéd-traumatológus szakorvosa, gerincspecialistája szerint nem kell azonnal méregdrága megoldásokra gondolni, ha éjszaka is kímélni szeretnénk a szervezetünket.

Pihenés közben is károsíthatja szervezetét
„Nehéz megítélni, kinek, milyen matrac a megfelelő, hiszen ez sokszor ízlésbeli különbségeket is jelenthet. Ortopédiai szempontból viszont az a legideálisabb, ha nem is puha és nem is kemény, hanem megfelelő módon tartja meg a gerincünket. A gerincoszlopra ható erők és a gravitáció miatt nagy a jelentősége a vázrendszer, a vállöv, az alsó- és felső végtagok alátámasztásának. Ha puha a fekvőfelület, akkor ezek a nagyobb terhelésnek kitett végtagok belesüllyednek a szivacsba, az ízületeken és a gerincen pedig aszimmetrikus terhelés alakul ki” – fogalmazott az ortopéd szakorvos.

Nem feltétlenül a méregdrága matracok jelentik ilyenkor a megoldást: a szakember szerint az aszimmetrikus terhelést ki lehet egyensúlyozni egy kb. 5 centiméteres memóriahabos fedőmatraccal. Ezek éppen azokon a részeken vannak megerősítve - a vállrésznél, a csípőrésznél -, amelyeknél a testünk jobban belesüllyed az ágyba.

Ugyancsak nagy a jelentősége a párnának. Sokan többet egymásra halmoznak és arra hajtják álomra a fejüket, pedig az lenne az ideális, ha szinte egy síkban helyezkedne el a fej és a gerinc. Itt is fontos a megtámasztás, elsősorban tarkó részen. Dr. Moravcsik Bence Balázs az anatómiai párnákat ajánlja, hiszen ezek segítségével lehet a leginkább elérni az izmok és a csontozat számára is a pihentető alvást. Nincs különbség egyébként abban, hogy milyen fekvőfelületet válasszunk felnőttként, illetve a gyerekeknek. A szempontok minden korosztályban ugyanazok.

A pihentető alvás öt titka

Megfelelő hőmérséklet – 21-22 fok az ideális – és friss levegő

Ízületet és vázrendszert kímélő ágy, matrac, párna

Minimális fények, visszafogott színek a hálóban

Az elektronikai eszközök száműzése

Csend

Forrás: Budapesti Mozgásszervi Magánrendelő

Vissza

Címkék : Az ortopéd orvosok tanácsai, Alvás világnapja 2017.

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Aludj jól, Magyarország!

A Matrackuckó Alvásszaküzlet- hálózat olyan szaküzlethálózat akar lenni, amely jó minőségű termékek segítségével minden ember számára elérhetővé teszi a pihentető alvás élményét.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

 


Belépő termék



Értesítés új hírekről



Hírlevél

 

Címkék

Friss Hírek

2 matrac egy matrachuzatba?
2017 július 7 13:04:00